Шукати в цьому блозі

понеділок, 2 жовтня 2017 р.

Як провести рухавки та активізувати увагу на уроках.

Побудова уроку – справа творча. Коли  і як робити перерви, робити вправи фізичні або на концентрацію уваги – особиста справа учителя. Пропоную декілька вправ, які можна використати на уроках. Вправи не придумані мною, а запозичені з тренінгів, у яких мені пощастило приймати участь. Я спробувала деякі з них зробити на уроках, мені і учням сподобалось. Ділюсь з вами.
1.     Вправа на визначення позиції. Можна використати як рухавку і водночас як індікатор.
Учитель обирає три локації в класі, які умовно позначає «ТАК», «НІ», «НЕ ВИЗНАЧИВСЯ» і пропонує учням зайняти позицію. Подальші дії учнів і вчителя залежать від завдань, які ставить учитель.
Наприклад, після пояснення вчитель бажає дізнатися, як сприйнятий новий матеріал. Тому може позначити питання: «Вам все зрозуміло з пояснення?»
(в результаті ми бачимо учнів, які зрозуміли матеріал, частково зрозуміли, та не зрозуміли) З цієї позиції можна будувати урок далі: наприклад, це може бути взаємонавчання.
         Можна поставити проблемне питання, попрохати учнів після розділення попрацювати в групах та висловити свою позицію. Треба пам’ятати, що позиція може змінюватися і після виступу кожної з груп давати можливість міняти групу, якщо є потреба.

2.     Рефлексія, або фідбек «П’ять (3,4) стільців». Використовується для отримання зворотнього зв’язку. Учням пропонується присісти на стільці з написами і висловити свою думку. Приклади написи на стільцях: « Що я хочу сказати собі», «Щоя хочу сказати учням (класу)», «Що було важко зрозуміти», «Що було цікавого», «Який досвід мені знадобиться у майбутньому», «Щоб я зробив не так» і т.д. Стільці виставляються перед класом з запитаннями. Ви можете отримати зворотній зв’язок від всіх учнів або за бажанням.
Також формуємо навички виступу та висловлювання власної думки.

3.     Рухавка «Намалюємо пейзаж». Перша людина встає у центрі і говорить, наприклад, «я – дерево». Інші придумууть персонажі  і розташовуються у своїх образах біля дерева. Це може бути пташка, сонце, хмаринка і т.д. Потім міняється ведучій і будується нова картина.

4.     Вправа «Фотограф»: учні розділяються на пари. Один з них виконує роль камери з заплющеними очами. Другий направляє «камеру» на об’єкт і фотографує (очі розплющуються на хвилинку і потрібно запам’ятати, що «сфотографовано». І так 2-3 рази. Потім в парах обговорюється, що сфотографувала камера і що фотографував фотограф.
Вправа ще раз доводить, що однакових бачень не буває, що кожна людина унікальна і по-своєму бачить цей світ. Також вправа доводить, що картинка у чотири ока ширше. Вправу добре використати в класі, в якому часто сперечаються.

5.     Гра на концентрацію уваги: по черзі називаємо цифри, окрім цифри 3 та всіх, що діляться на 3.

6.     Гра на концентрацію уваги: заплющити очі всім і називати цифри по порядку (по кількості людей). Якщо хтось вимовить одночасно цифри – гра починається спочатку. Як правило, на третій раз виходить. Кожен називає одну цифру один раз.

Немає коментарів:

Дописати коментар