Побудова уроку –
справа творча. Коли і як робити перерви,
робити вправи фізичні або на концентрацію уваги – особиста справа учителя.
Пропоную декілька вправ, які можна використати на уроках. Вправи не придумані
мною, а запозичені з тренінгів, у яких мені пощастило приймати участь. Я
спробувала деякі з них зробити на уроках, мені і учням сподобалось. Ділюсь з
вами.
1.
Вправа на визначення позиції. Можна використати як рухавку і водночас як індікатор.
Учитель
обирає три локації в класі, які умовно позначає «ТАК», «НІ», «НЕ ВИЗНАЧИВСЯ» і
пропонує учням зайняти позицію. Подальші дії учнів і вчителя залежать від
завдань, які ставить учитель.
Наприклад, після пояснення вчитель бажає дізнатися, як
сприйнятий новий матеріал. Тому може позначити питання: «Вам все зрозуміло з
пояснення?»
(в
результаті ми бачимо учнів, які зрозуміли матеріал, частково зрозуміли, та не
зрозуміли) З цієї позиції можна будувати урок далі: наприклад, це може бути
взаємонавчання.
Можна поставити проблемне питання,
попрохати учнів після розділення попрацювати в групах та висловити свою
позицію. Треба пам’ятати, що позиція може змінюватися і після виступу кожної з
груп давати можливість міняти групу, якщо є потреба.
2.
Рефлексія, або фідбек «П’ять (3,4) стільців». Використовується для отримання зворотнього зв’язку. Учням
пропонується присісти на стільці з написами і висловити свою думку. Приклади
написи на стільцях: « Що я хочу сказати собі», «Щоя хочу сказати учням
(класу)», «Що було важко зрозуміти», «Що було цікавого», «Який досвід мені
знадобиться у майбутньому», «Щоб я зробив не так» і т.д. Стільці виставляються
перед класом з запитаннями. Ви можете отримати зворотній зв’язок від всіх учнів
або за бажанням.
Також формуємо навички виступу та
висловлювання власної думки.
3.
Рухавка «Намалюємо пейзаж». Перша людина встає у центрі і говорить, наприклад, «я –
дерево». Інші придумууть персонажі і
розташовуються у своїх образах біля дерева. Це може бути пташка, сонце,
хмаринка і т.д. Потім міняється ведучій і будується нова картина.
4.
Вправа «Фотограф»: учні розділяються на пари. Один з них виконує роль
камери з заплющеними очами. Другий направляє «камеру» на об’єкт і фотографує
(очі розплющуються на хвилинку і потрібно запам’ятати, що «сфотографовано». І
так 2-3 рази. Потім в парах обговорюється, що сфотографувала камера і що
фотографував фотограф.
Вправа
ще раз доводить, що однакових бачень не буває, що кожна людина унікальна і
по-своєму бачить цей світ. Також вправа доводить, що картинка у чотири ока
ширше. Вправу добре використати в класі, в якому часто сперечаються.
5.
Гра на концентрацію уваги: по черзі називаємо цифри, окрім цифри 3 та всіх, що
діляться на 3.
6.
Гра на концентрацію уваги: заплющити очі всім і називати цифри по порядку (по
кількості людей). Якщо хтось вимовить одночасно цифри – гра починається
спочатку. Як правило, на третій раз виходить. Кожен називає одну цифру один раз.
Немає коментарів:
Дописати коментар