Шукати в цьому блозі

понеділок, 2 жовтня 2017 р.

Ще вправи, які сподобались.

І ще декілька вправ з Інтернету. Ці вправи можна інтерпретувати  і пристосувати для НВП.
1.     Вправа «Стоп-кадр»
Мета: з одного боку, вправа розвиває навички експресії, з іншого - дає можливість учасникам в новому ракурсі поглянути на своє ставлення до тих життєвих сфер, яких стосуються слова.

Учасники вільно переміщаються по аудиторії. По команді ведучого, яка подається з допомогою хлопка в долоні, вони зупиняються і демонструють завдяки міміці і пантоміміці (пози, жестів, рухів тіла) те слово, яке називає ведучий. «Стоп-кадр» триває 8-10 секунд, після чого з повторного хлопка в долоні ведучого учасники знову починають вільно переміщатися по приміщенню, поки не прозвучить наступний хлопок і не буде названо чергове слово. Бажано зняти «стоп-кадри» з допомогою цифрової фото - або відеокамери і продемонструвати відзняті матеріали учасникам безпосередньо після вправи.

Можна використовувати, наприклад, такі набори слів:

Час, минуле, дитинство, сьогодення, навчання, майбутнє, професія, успіх.

Зустріч, спілкування, розуміння, дружба, любов, сім'я, щастя.

Обговорення. Які висновки кожен з учасників зробив особисто для себе при виконанні цієї вправи і в ході спостереження за іншими учасниками?

2.     Гра "Секрет Джованні" Сама не пробувала грати, але гра здається цікавою. Можна виявити лідерів. Рекомендую пограти на виховній годині.

Вправа демонструє учасникам ефективність кооперації, допомагає їм усвідомити роль внутрішньокомандної дисципліни і важливість вміння чути один одного. Також вона дає можливість побачити і оцінити роль лідера в команді.

Опис процедури: Кожен член групи отримує одну або кілька карток, на яких написано по одній фразі. Кількість отримуваних учасниками карток залежить від кількості людей в групі. При необхідності число карток можна збільшити.

На картках написані наступні фрази:

Джованні слухає тільки музику в стилі кантрі.
У Джованні алергія на кішок.
Джованні лисий.
У Джованні немає машини.
Джованні не вміє готувати.
Єдина прикраса Джованні - перстень з печаткою.
Егон Айгенсінн - тренер Джованні.
Егон Айгенсінн лежить в ліжку з грипом.
Лізи Лонгбайн зараз немає в місті.
Вона знімає свій перший фільм «Мисливець».
Гаррі Піттбул абсолютно невинний.
Джованні дуже пихатий.
Тітка Роза - в Африці на сафарі.
Джованні ніколи не їсть суп.
Поблизу від квартири Марвіна немає дерев.
Белло любить грати під ліжком Джованні.
Белло не у воді.
Джованні любить тварин.
У Джованні є собака Белло.
Белло шість років.
Егон Айгенсінн часто ходить в оперу.
У Гаррі Піттбула є одна пристрасть: він пече кекси
Ліза Лонгбайн любить діаманти.
Гаррі Піттбул часто ходить на риболовлю.
Джованні придбав державні цінні папери.

Далі ведучий зачитує наступний текст:

«Джованні Великий - знаменитий важкоатлет. Сьогодні він дуже схвильований. Схвильований він тому, що відмовився виступати ввечері в показовому виступі, в якому бере участь його лютий суперник Гаррі Піттбулл. Джованні сказав: "Я не можу піти туди, поки я не знайшов це".
Ваше завдання - розкрити секрет Джованні. Зробити це можна, якщо звести всю наявну на картках інформацію воєдино. Вся робота виконується усно. Показувати свою картку іншим забороняється. Ніхто не має права робити ніяких записів. Завдання буде вважатися виконаним, якщо дані відповіді на три питання:

Що втратив Джованні?
Хто це викрав?
Де це знаходиться?
Кожен учасник отримує копію Програми».

Що було втрачено?

Маленьке кошеня
Квиток в оперу
Перука
Червоний кабріолет
Рецепт кексу
Діамантовий перстень
Хто це викрав?

Белло, собака
Егон Айгенсінн, тренер Джованні
Ліза Лонгбайн, його подруга
Гаррі Піттбул, його суперник
Його улюблена тітка Роза
Де це знаходиться?

У міському парку
Під ліжком
У пральній машині
На дереві
У його купальному халаті
Учасники обговорюють завдання та пропонують завершені варіанти відповідей ведучому. Ведучий відповідає тільки «так» чи «ні».
При цьому ведучому необхідно застерегти учасників від простого перебору варіантів і при пред'явленні відповіді вимагати його обґрунтування.

Правильна відповідь: Загублений перуку. Його викрала собака Белло. Перука знаходиться під ліжком.

Правильна відповідь складно знайти, якщо в групі не проявиться лідер, який візьме на себе виконання координаційної функції. Відповідно, виконання даної вправи на третьому етапі тренінгу дає можливість молодшим командирам проявити організаційні здібності: організувати обговорення і керувати процесом пошуку рішення.
3.     «Колір емоцій». Для розвантаження на уроці.
Вибираємо ведучого. Ведучий по удару гонгу закриває очі, а інші учасники задумують тихенько між собою який-небудь колір, для початку краще один з основних: червоний, синій, зелений, жовтий. Коли ведучий відкриє очі, всі учасники своєю поведінкою, в першу чергу, емоційним станом, намагаються зобразити цей колір, не називаючи його, а ведучий повинен відгадати, що це за колір. Якщо він вгадав, вибирається інший ведучий, якщо ні, то залишається той самий. Отже по команді один гравець закриває очі, а всі інші мовчки загадують колір. Потім гравець відкриває очі, а всі інші зображують задуманий колір своєю поведінкою. Ведучий повинен його відгадати.

4.     Просто привернути увагу до себе. Сказати, не голосно: «Хто мене чує, зробіть так.» І показати нескладний рух. Повторити декілька раз, якщо потрібно. Спрацьовує. Можна використовувати постійно, учні звикають, а ви спокійно керуєте дисципліною на уроці.


Немає коментарів:

Дописати коментар